tisdag 25 maj 2010

Vägen mot Hälsoloppet 25 augusti

I senaste Levernytt , LN så har Angeline Nygren intervjuat mig, Anette Ljungqvist, för att jag har lovat att springa x antal km på Hälsoloppet.
Nu måste jag alltså börja TRÄNA, på riktigt ! alltså, annat än sköna corepass!
Corepass till lugn musik, mysbelysning, vänliga leenden och uppmuntrande ord att man är så duktig när man lungt vilar huvudet på armen och lyfter på benen dock båda på en gång men endå.
I lördags var det en fantastisk dag perfekt för att börja löpningen, och jag skuttade ut i skogen som en kalv på grönbete - härligt!!
Glad i hågen laddade jag ner ett löp-program på iphonen, som hänger med med GPS och visar var och hur långt man sprungit, dessutom får man tid - kul!
Så i måndags efter jobbet så tryckte jag på START knappen vid brevlådan och stack iväg:-)
Tung i benen, andfådd efter dagens värv.. den ystra kalv-känsla infann sig inte alls, fick GÅ bitvis...
3,6 km på snigelfart.. hmm.. för sisådär 20 år sedan sprang jag på 5 min/km. Det var det inte tal om nu ..8 !! ja 8 min/ km Vad har hänt!!
För många corepass..det måste vara svaret.
Men skam den som ger sig, i morgon bitti blir det en runda innan jobbet igen:-)
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke
Anette Ljungqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar